Επικοινωνία

                    88η Σχολή Ιστιοπλοΐας Ανοικτής Θάλασσας                       Α' Φάση Πανελλήνιου Πρωταθλήματος J/24                                   

Διατρέχοντας το παρελθόν και κατά τις μαρτυρίες των παλαιοτέρων, προπομπός της διοργάνωσης φαίνεται να ήταν αγώνες όπως το Kefalonia Cup ή απόπειρες οι οποίες δεν έτυχαν συνέχειας, όπως Κέρκυρας – Πειραιά ή Πάτρας – Κέρκυρας κ.ά.

Ο αγώνας στη σημερινή του μορφή ξεκινά το 1989, με λίγες συμμετοχές και με διαδρομές όπως Κέρκυρα – Ζάκυνθος non stop ή Πάτρα – Κέρκυρα non stop, όπου χαρακτηριστικό στοιχείο του αγώνα είναι η ίδια η συμμετοχή στον αγώνα δίπλα σε ιστορικές μορφές της εποχής και της ελληνικής ιστιοπλοΐας, όπως ο αείμνηστος Σάββας Γεωργίου κ.ά.

Αρχίζει να εμφανίζει ενδιαφέρον αρχικά και επιτυχία στη συνέχεια και από το 1999, θα έλεγε κανείς ότι αποκτά τη σημερινή του μορφή και ύφος όσο αφορά τις διαδρομές, τα μίλια, δηλαδή τη φιλοσοφία του αγώνα. Ο αγώνας εξελίσσεται σε δημοφιλή με πολλές συμμετοχές, περί τις 70 σταθερά κατ’ έτος, ενώ είναι ο αγώνας με τη μεγαλύτερη αντιπροσωπευτικότητα μεταξύ των ομίλων (σκάφη από 25 περίπου ομίλους κατ’ έτος) και ξένες συμμετοχές, με πιο συχνές τις Ιταλικές.  

Πρωτεργάτες είναι οι 2 όμιλοι, της Πάτρας (Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Πατρών) και της Κέρκυρας (Ιστιοπλοϊκός Όμιλος Κέρκυρας), με συμπαραστάτες και στυλοβάτες  ομίλους του Ιονίου, όπως τον Α.Ν.Ο.Ζακύνθου, τον Ν.Ο.Κεφαλονιάς-Ιθάκης, τον Ν.Ο.Αργοστολίου (παλαιότερα), τον Ν.Ο.Λευκάδος τώρα (παλιότερα τον Όμιλο Λευκαδίων Ναυταθλητών) και τον Α.Ο. Ιθάκης «Η Πρόοδος».

Κύριο χαρακτηριστικό του αγώνα είναι η εναλλαγή του κύριου διοργανωτή ομίλου μεταξύ του Ι.Ο.Πατρών και του Ι.Ο.Κέρκυρας με διαδρομές οι οποίες όταν διοργανωτής είναι η Πάτρα να εκκινούν από την Πάτρα και αντίστοιχα όταν είναι η Κέρκυρα να εκκινούν από την Κέρκυρα. Ο αγώνας δεν έχει σταθερή διαδρομή και έχει τη δυνατότητα να επισκεφθεί κάθε χρόνο διαφορετικά μέρη – λιμάνια, δίνοντας την ευκαιρία της εναλλαγής και του απρόοπτου, σε μία θάλασσα από τις ιστορικότερες και ομορφότερες του κόσμου.

Ένα σημαντικό στοιχείο του αγώνα (ίσως αυτό που τον κατέστησε πολύ δημοφιλή μεταξύ των ιστιοπλόων) είναι το γεγονός ότι ο σχεδιασμός της διαδρομής, σε συνδυασμό με τις επικρατούσες καιρικές συνθήκες και τις αποστάσεις επιτρέπουν τη συμμετοχή σκαφών με χαμηλό μπάτζετ και ακόμη δίνουν τη δυνατότητα σε ιστιοπλόους με κάποια εμπειρία να συναγωνιστούν τους καλύτερους ιστιοπλόους της χώρας μας.

Ο αγώνας συνήθως είναι κατηγορία 4 (λίγες φορές είναι 3), με συμμετοχές σκαφών ORC club, ORC int. IRC, και μερικές φορές κατηγορία τουρισμού.